طراحی کمپین
طراحی کمپین

بایسته‌های طراحی کمپین – بخش اول

بایسته‌های طراحی کمپین

1. ماهیت #پیام

🔹 پیام باید به مخاطب مرتبط باشد. پیام نباید مبهم و #کلی باشد. برای باورپذیری، پیام باید حاوی اطلاعات عملی و جزئی‌تر باشد.

2. نهاد مجری کمپین

🔸 #کمپین باید توسط نهادهایی که مقبولیت بیشتری دارند به اجرا درآید. نهاد مجری نباید خود را مافوق جامعه معرفی کند. افرادی که نقش تریبون کمپین را بر عهده می‌گیرند نیز در میزان پذیرش و #اثرگذاری کمپین مؤثرند.

3. استفاده از #لوگو

🔹 مشابه #تبلیغات_بازرگانی، استفاده از لوگوی واحد اثربخشی کمپین را بالا می‌برد. #مشتریان بیش از متن، از علائم دیداری تأثیر می‌پذیرند.

4. محدوده جغرافیایی کمپین

🔸 تعریف دقیق و تحدید #محدوده_جغرافیایی کمپین و طراحی روش‌های متناسب با آن ضروری است.

5. زمان بندی کمپین

🔹 یک کمپین #مستمر و یکنواخت برای شهروندان کسالت بار و خستگی آور است و بی اثر می‌شود. برای رفع این مشکل استفاده از تکنیک #انفجار_اطلاعات مناسبت‌تر است.

🔸 کمپین باید در زمان اندک و با ارائه موجی از پیام‌ها همراه باشد. طبق یک اصل، شهرت بیش از استمرار اهمیت دارد.

✏️منبع: مقاله “کمپین‌های رسانه‌ای و پیشگیری از جرائم سازمان یافته” به اهتمام غلامحسین بیابانی و شهناز هاشمی و افسانه مظفری

مشاهده این مطلب هم پیشنهاد می شود
فضای مجازی یا فضای حقیقی