گزارش بیست و پنجمین دوره تربیت مربی سواد رسانه‌ای موسسه مسیررسانه (سطح سه)

گزارش بیست و پنجمین دوره تربیت مربی سواد رسانه‌ای موسسه مسیررسانه (سطح سه)

سطح سه از دوره تربیت مربی سوادرسانه‌ای در تاریخ4 و 5 آبان ماه 1401 در موسسه مسیررسانه برگزار گردید. در این سطح فراگیران با مباحث تربیت مربی سوادرسانه‌ای آشنا شدند.
خلاصه کارگاه‌های برگزار شده در این سطح به شرح زیر می‌باشد.

روز اول
کارگاه: مبانی تعلیم و تربیت
استاد: خانم دکتر مریم برادران

خانم دکتر برادران در این کارگاه اشاره کردند که هر مربی، مدیر، طراح یا تحلیلگر نیازمند فلسفه است تا چرایی عملش را بداند و آگاهانه عمل کند. در دنیای پیچیده امروز که رسانه رکنی است که در همه عرصه ها عرض اندام می‌کند، توجه به فلسفه غیرقابل چشم‌پوشی است. چه رسد به اینکه با پیچیدگی تعلیم و تربیت همراه شود. ایشان در این دوره ضمن تعریف تربیت و هدف آن، مبتنی بر شیوه حاکم بر فلسفه تعلیم و تربیت به نسبت بین مبانی، اصول و روش‌های تربیتی نظری، آنها را در پرتو هدف مورد توافق کنکاش کرده و نسبت بین آنها را آموزش دادند.خانم برادران افزودند این نوع نگاه به مربی یا هر فرد درگیر در نظام سازی تعلیم و تربیت کمک می‌کند تا رابطه بین واقعیت انسانی (مبانی)، بایسته‌های انسانی (اصول) و دستورالعمل مناسب برای تربیت (روش‌های تربیتی) را دریابد، و با لحاظ موقعیت و شرایط با حفظ انسجام و یکپارچگی، در راستای تحقق هدف تربیتی گام بردارد.

 

روز اول
کارگاه: ارتباط موثر با یادگیرنده
استاد: خانم دکتر تینا امین

خانم دکتر امین در این کارگاه به این نکته که برقراری ارتباط موثر با یادگیرنده‌ها و فراگیران یکی از ارکان کارآمدی در مسیر آموزش است اشاره کردند. ایشان در ادامه تدریس را فرآیندی پویا دانسته و این پویایی را در رابطه موثر و سازنده بین مدرس و یادگیرنده تعریف کردند. خانم امین در این کارگاه به شرح مختصری از دینامیک این مسیر و چگونگی اقناع و تعامل سازنده بین مدرس و فراگیران پرداختند.

روز دوم
کارگاه: یادگیری به سبک بندورا
استاد: خانم دکتر آسیه حسینی‌نیکو

خانم دکتر حسینی در این کارگاه مبحث یادگیری مشاهده‌ای به سبک بندورا را به فراگیران آموزش دادند‌. ایشان یکی از عناصر مهم یادگیری را الگو‌ دانسته و افراد، رسانه‌ها و ابزارهای گوناگون را در نقش الگو موثر دانستند.

روز دوم
کارگاه: هنر اداره کلاس
استاد:  آقای دکتر سید احمد موسوی صمدی

  آقای دکتر موسوی در این کارگاه به نحوه صحیح مدیریت کلاس و مخاطب پرداخته و فراگیران را با مهارت‌های ارائه مطلوب و محتوای مناسب هراه با زمان‌بندی صحیح آشنا کردند.