بازی سایکو
بازی سایکو

مسیرباز؛ بازی «بازی سایکو»

🔺بازی سایکو

🔹بازی سایکو یا روانی یک بازی دورهمی خیلی جذاب و چالش‌برانگیز است. در این بازی یکی از شرکت‌کنندها نقش #روانشناس را دارد و بقیه‌ی بازیکن‌ها نقش بیمار روانی (سایکو) را که دارای یک #اختلال خاص هستند، ایفا می کنند. وظیفه‌ی روان‌کاو شناسایی اختلال با یک سری سوال غیر مستقیم است.

🔸روش انجام بازی سایکو:

🔹بازیکن‌ها دور هم می‌نشینند. یکی از بازیکن‌ها (#روانکاو) خارج می شود و بقیه (روانی‌ها) در مورد یک اختلال به توافق می‌رسند. مثلا «همه از تاریکی می‌ترسند» یا «همه‌شان یک بازیگر سینما هستند» یا «همه‌شان وقتی با دستشان سرشان را لمس می‌کنند جواب دروغ می‌دهند».

🔸بعد خانم/آقای روانکاو برمی‌گردد و به ترتیب از افراد سوال می‌پرسد و سعی می‌کند با سوال‌های غیر مستقیم مثل «امروز چندشنبه ا‌ست؟» یا «تو اهل کجایی؟» یا «روز را ترجیح می‌دهی یا شب را؟» آن اختلال را پیدا کند.

🔹اگر یکی از بیمارها جواب ناسازگار با آن #اختلال_روانی را دهد یا دروغ بگوید، باید بقیه داد بزنند «سایکو»، و اولین کسی که گفت سایکو جایش را با کسی که دروغ گفته یا جواب نادرستی داده است عوض می‌کند.

🔸هدف از این کار این است که گاهی آدم مجبور است دروغ بگوید. زیرا مثلا شما روی اختلال «همه یک بازیگر سینما هستید» توافق کردید و اسم شما «حمیده خیرآبادی» است. آن ‌وقت اگر روانکاو از شما بپرسد اسمتان چیست باید دروغ بگویید که روانکاو قانون را کشف نکند.

🔹این بازی آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا وقتی که روانکاو بتواند اختلال روانی بیمارها را تشخیص دهد.

مشاهده این مطلب هم پیشنهاد می شود
مسیرباز؛ بازی «سیطره کتان»