بازی مافیا
بازی مافیا

مسیرباز؛ بازی «مافیا»

بازی مافیا

🔹بازی مافیا یک #بازی گروهی است که نبرد بین یک اقلیت آگاه و یک اکثریت ناآگاه را شبیه‌سازی می‌کند. بازیکنان به‌طور مخفیانه تعیین نقش می‌شوند: یا مافیا، که همدیگر را می‌شناسند؛ یا #شهروند (پلیس)، که تنها از تعداد افراد مافیا آگاه هستند.

🔹در فاز شب بازی، افراد مافیا به صورت مخفیانه یک شهروند را می‌کشند. در طول فاز روز، تمام بازیکنان بازمانده در مورد هویت‌های مافیایی بحث می‌کنند و برای حذف یک مظنون رأی می‌دهند.

🔸اول بازی با رأی گیری یک نفر به عنوان #حاکم یا کدخدا انتخاب می‌شود. کدخدا بازی نمی‌کند و فقط مدیریت بازی را بر عهده دارد. وی ناظر بر اعمال تمام بازیکنان است. . بعد روی کارت‌هایی می‌نویسد #پلیس و به ازای هر ۳ کارت یک مافیا هم می‌نویسد و بین اعضا پخش می‌کند.

🔹حاکم اعلام می‌کند که شب شده، همه می‌خوابند و چشم‌هایشان را می‌بندند. #کدخدا اعلام می‌کند مافیا چشمش را باز کند. مافیا بیدار می‌شود و به حاکم با زبان اشاره می‌گوید که یکی از اعضا را بکشد. بعد از بسته شدن چشم مافیا، حاکم اعلام می‌کند صبح شده، همه بیدار می‌شوند و با توجه به اینکه چه کسی #مافیا است، او را می‌کشند.

🔸دوباره شب می‌شود. این فرآیند شب و روز آنقدر تکرار می‌شود تا یکی از گروه‌ها ببازد. اگر همه مافیاها مردند، پلیس‌ها برده‌اند و اگر تعداد پلیس‌ها با مافیاها یکی شد، مافیاها برده‌اند. هیجان این بازی به دعوا و درگیری پلیس‌ها در انتخاب مافیاهاست.

✅ جمعه های هرهفته با یک #بازی_دورهمی در خدمت شما هستیم

مشاهده این مطلب هم پیشنهاد می شود
مسیرباز؛ «بازی زار»