رونمایی از کتاب «درآمدی بر سیاست‌گذاری فرهنگی»

رونمایی از کتاب «درآمدی بر سیاست‌گذاری فرهنگی»

🔸 روز سه‌شنبه هفته جاری (۱۲ شهریورماه ۹۸) آئین رونمایی از کتاب «درآمدی بر سیاست‌گذاری فرهنگی»، از سوی مؤسسه #مسیر با همکاری پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار شد.

🔹 در این نشست دکتر کیومرث اشتریان، دکتر وحید یامین‌پور، دکتر سیدمجید امامی و دکتر نادر جعفری، مؤلف کتاب، به عنوان مهمان حضور داشتند.

🔸در ابتدای جلسه دکتر نادر جعفری با عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع)، بیان داشت: انگیزه اصلی نگارش کتاب به بحث معلمی و تدریس بنده در دانشگاه باز می‌گردد و پشتوانه این کتاب یک فعالیت پژوهشی هشت ساله می‌باشد و رویکرد اصلی در نگارش این کتاب هم از جنبه مدیریتی و هم از جنبه فرهنگی است.

🔹در ادامه دکتر کیومرث اشتریان -عضو هیأت علمی دانشگاه تهران- افزود: رشته #سیاستگذاری عمومی در نسبت با سایر رشته‌ها، رشته‌ای جدید هم در دنیا و هم در ایران است، بنابراین یک کار مهم در این حوزه شناخت و فهم جغرافیای سیاستگذاری عمومی است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ایران لازم است علاوه بر ترجمه، به تألیف آثاری در این حوزه نیز پرداخت.

🔸سپس دکتر وحید یامین‌پور – رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی- ادامه داد: باتوجه به گسترگی نظریه‌های فرهنگ و مدیریت، به استخراج دلالت‌های آنها بر حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی نیاز داریم و این کتاب نیز آغاز مناسبی برای انجام این کار است.

🔹در پایان، دکتر سید مجید امامی -عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع)- نیز به بیان توضیحاتی پیرامون سیاستگذاری فرهنگی پرداخت و گفت: بررسی ابعاد مختلف سیاست‌گذاری فرهنگی یک امر ضروری است و ضرورت تألیف در این حوزه همچون ترجمه بشدت احساس می‌شود.

🔸در ادامه دکتر جعفری از زحمات موسسه مسیر و پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در انتشار این کتاب تشکر و قدردانی نمود.

🔹در پایان مراسم، دکتر نادر جعفری، مؤلف اثر «درآمدی بر سیاست‌گذاری فرهنگی»، با دیگر مهمانان حاضر در مراسم عکس یادگاری گرفت. همچنین امضای کتاب برخی از مهمان‌ها توسط نویسنده از حاشیه‌های این نشست بود.

مشاهده این مطلب هم پیشنهاد می شود
«لایک ممنوع» منتشر شد