بازی های رایانه ای
بازی های رایانه ای

چرا باید به بازی‌های رایانه‌ای پرداخت؟

🔰آشنایی با #بازی‌های_رایانه‌ای و ابعاد و زوایای آن

چرا باید به بازی‌های رایانه‌ای پرداخت؟

🔸بازی رایانه ای به عنوان رسانه مدرن و امروزین در تمام جهان گسترده و تاثیرگذار است.

🔹با وجود عمر کمی که از تولید اولین بازی های رایانه ای در جهان می گذرد، اما سرعت #رشد و گسترش آن ها بسیار چشم گیر است، تا جایی که در برخی کشورها مثل آمریکا، گوی سبقت را در جذب مخاطب و گردش مالی از کمپانی های بزرگ سینمایی مثل #هالیوود ربوده است.

🔸ظرفیت بی اندازه این رسانه، در ایجاد تنوع بی‌اندازه در فرم (تکنولوژی ساخت) و #محتوا موجب ایجاد جامعه متنوع و بی شماری در بین مخاطبین می شود که در پی حضورشان، اهداف فراوانی را برای ساخت و تولید این بازی ها شکل می دهند.

🔹اهداف اقتصادی، فرهنگی، مذهبی، سیاسی، علمی و … چنین #رسانه پویا و محرکی برای هر جامعه ای جذاب و ایده آل به شمار می رود.

🔸#تکنولوژی به عنوان ابزار این رسانه، کالایی وارداتی است، اما ذات رسانه بازی رایانه ای می تواند شکل وارداتی را به خود بگیرد یا آن که به تولید داخلی برسد. آن که کدام روش در پیش گرفته شود به همت و تعالی جامعه بستگی دارد.

🔹بازی های رایانه ای همان طور که گفته شد دارای خیل عظیمی از مخاطبین هستند. #پژوهش های بسیاری در باب مضرات و محاسن بازی های رایانه ای از جنبه های مختلف روان شناسی و جامعه شناسی، مسائل تربیتی و … انجام شده است.

🔸هشدارها و توصیه های مثبت و منفی زیادی در این زمینه وجود دارد؛ اما باز هم بازی های رایانه ای افراد بسیاری را به عنوان مخاطب به خود مشغول ساخته است.

✏منبع: کتاب “درآمدی بر آسیب شناسی رایانه ای” به اهتمام فائزه طاهری

مشاهده این مطلب هم پیشنهاد می شود
درون‌مایه‌های فیلم‌های آمریکایی