همایش پدافند غیرعامل و رسانه پایدار

گزارش همایش پدافند غیرعامل و رسانه پایدار

همایش پدافند غیرعامل و رسانه پایدار روز ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰، با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل و حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و برخ از مسئولین کشوری و لشگری و اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار شد.

محمد اسکندری مشاور رسانه‌ای سازمان پدافند غیرعامل در این همایش عنوان کرد: ما با این همایش در آغاز مسیریم و هوشمندی رسانه با کمک شما اهالی تلاشگر اتفاق می‌افتد. ما در حوزه پدافند غیرعامل آن بخش مکمل دفاع نوین است که تلاش می‌کند در لایه‌های اجرایی کشور مفاهیم دفاع را القا کند.

سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سخنانی گفت: ابزار دشمن های امروز افکار عمومی و رسانه است. زمانی تنها کشتن مردم هدف آنها بود اما وقتی رسانه شکل قدرتمندی به خودش گرفت روی افکار عمومی متمرکز شدند. بنابراین شاهد این بودیم رسانه، اثرگذاری و نظام محاسباتی مسئولین و افکار عمومی شد. یکی از موضوعات دیگر محتوا است. موضوع سوم حکمرانی رسانه ای کشور است.

همچنین محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این همایش تاکید کرد: وضعیت فضای مجازی خوب نیست و‌ زمین بازی جدید برای تهدیدهای انقلاب است. سیستم حاکمیتی در بخش‌های مختلف باید شرایط بروز استعدادها را تسهیل کنند.

وی گفت: باید به فضای کنشگری فعالانه نگاه کنیم. افزایش سواد رسانه‌ای اگر به عنوان راهکار جدی در دستور کار متولیان رسانه قرار بگیرد می‌توانیم در این بخش موفق شویم.