پایان-نامه-13
پایان-نامه-13

معرفی پایان‌نامه؛ «نقش سواد رسانه‌ای در حفظ و ارتقای هویت دینی جوانان»

🔰 #معرفی_پایان_نامه
📂 نقش #سواد_رسانه‌ای در حفظ و ارتقای هویت دینی جوانان

📝 الهه حسنی
🖋استاد راهنما: دکتر حسن نجفی سولاری

🔸 پژوهش حاضر با هدف اصلی شناخت سواد رسانه‌ای در حفظ و ارتقای #هویت_دینی جوانان انجام شده است. در تبیین این مقوله باید گفت سواد رسانه‌ای شامل توانایی دسترسی، تحلیل، ارزیابی و پردازش اطلاعات و در واقع یک نوع درک متکی بر #دانش و مهارت است که بر اساس آن می‌توان انواع رسانه‌ها و تولیدات آن‌ها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.

🔹 سواد رسانه‌ای راهکاری برای مواجهه فعال با #رسانه و خارج شدن از محیط تسلیم محض در برابر پیام‌های رسانه‌ای است که پیرو آن می‌توان به افراد آموخت چگونه از رسانه‌ها و از پیام‌های آن بدون ایجاد تزلزل در باورها و خدشه دار شدن اعتقادات و ارزش‌های دینی به نحوی هوشمندانه، جهت حفظ و ارتقای هویت دینی خویش بهره گیرند.

🔸 برای رسیدن به این هدف از نظریه‌های ارتباطی #برجسته_سازی وکاشت استفاده شده است. همچنین ابعاد سواد رسانه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است. روش این تحقیق توصیفی تحلیلی و تکنیک جمع آوری داده‌ها #مصاحبه است.

🔹 جامعه آماری ده نفر از اساتید هستند. مهم‌ترین نتایج این پژوهش حاکی از آن است که بین میزان سواد رسانه‌ای به تفکیک ابعاد آن شامل آگاهی از اهداف پنهان رسانه‌ها، میزان قدرت درک محتوای #پیام‌های_رسانه‌ای، میزان مهارت گزینی آگاهانه پیام و حفظ و ارتقای هویت دینی جوانان، رابطه معنا داری وجود دارد یعنی با رشد این گزینه‌ها در جوانان هویت دینی آنها نیز افزایش می‌یابد و بالعکس.

مشاهده این مطلب هم پیشنهاد می شود
شبکه‌های اجتماعی در فضای سایبر